Založ si blog

16 Dobrodružstvá Slovenky vo Veľkej Británii.

 

Kapitola 16.

Dva týždne v antikvariáte

K môjmu ďalšiemu klientovi som vychádzala po prvý raz “z domu”. Prvý raz som nemusela všetky svoje veci ťahať so sebou iba to, čo som potrebovala na dva týždne.

U tohto klienta som bola už viackrát, chodila som tam na 2-týždňovky. Striedala som sa s  kolegyňou – opatrovateľkou – ktorá bola Angličanka – pani vo vyššom veku – mala 74 rokov.

Aj keď sme sa vídali iba krátko pri odovzdávaní služby, zverila sa mi, že jej zomrel manžel pred pár mesiacmi a že nechcela zostať sama doma. Rozhodla sa, že kým je ešte relatívne zdravá, že by chcela pracovať ako opatrovateľka. A tak pracovala a žila u iných ľudí.

Keď som po prvý krát prišla k tomuto klientovi, Dorota (budem ju takto volať) už mala zabehaný systém. Ona chodila pravidelne ku klientovi každé dva týždne a tie dva týždne keď tam nebola, bola vždy iná opatrovateľka. Povedala, že sa nedarí nájsť opatrovateľku, s ktorou by bol klient spokojný!!!! Au! pomyslela som si, som zvedavá, ako dlho sa tu ja udržím? Neskôr mi vysvetlila, že klient BOL spokojný s každou opatrovateľkou, ALE že je to gazdiná, ktorá má výhrady a ktorá každú opatrovateľku vyštve.

Pri mojej úvodnej návšteve som teda okrem klienta – 93 ročného pána, (pomenujem ho Peter), bola tiež predstavená aj tejto gazdinej. Robustná žena, rovnakej výšky ako ja, postava ako zápasník. Vzbudzovala rešpekt. Jastrabím zrakom si ma prezerala…. Nevšímala som si to, s úsmevom som jej podala ruku a predstavila som sa. Tvár sa jej vyjasnila aj sa usmiala na mňa. Zdalo sa, že som sa uviedla na začiatok dobre.

Opatrovateľka u tohto klienta mala na starosti osobnú starostlivosť – hygienu, varenie, a byť spoločníčkou. Gazdiná zaobstarávala nákupy a upratovanie a mala na starosti aj podávanie liekov a kontaktovanie lekára a synovca klienta, ak niečo bolo treba.. Ako dobre!

Peter bol starý mládenec, bezdetný. Býval sám celý svoj život v tomto veľkom starom vidieckom dome s nespočetnými izbami, a chodbami.

Mala som pocit od prvej chvíle, že som v antikvariáte! Dom si určite pamätal kráľovnú Viktóriu, bol celkom dobre udržiavaný, na stenách starožitné obrazy, starožitný nábytok, starožitný riad, staré knihy v poličkách zapadnuté prachom (vraj sa tu upratuje). Všetko starožitné !!!

Jediná vec, ktorá pripomínala modernú dobu bol stoličkový výťah na schodisku a chladnička s mrazničkou.

Mne pridelili obrovskú izbu na konci dlhej chodby s výhľadom do záhrady a na zurčiaci potôčik a kvákajúce kačky. Som na dovolenke? Kúpeľnu som mala iba pre seba. SUPPEEEER.

Peter bol milý pán, nemala som ťažkosti s ním. Rýchlo som si na neho zvykla aj na kuchyňu – mala som už skúsenosť s AGA pecou od môjho prvého klienta a tak som si moju “dovolenku” a varenie v priestrannej kuhyni užívala.

Peter celý deň sedel v jednej zo svojich izieb na prízemí, čítal, dumal a túžobne sa pozeral von oknom. Vyšiel z tejto izby iba keď bol čas na obed.

Po obede zase si sadol na svoju stoličku a podriemkával. Keď som skončila v kuchyni, tak som sa jeho dovolením “prikmotrila”, rozprávali sme sa a niekedy som mu aj čítala z novín. Nie vždy rozumel čo som čítala ale sme sa aspoň zasmiali.

Keď bol pekný slnečný deň tak sme sedeli vonku na terase, vyhrievali sa na slniečku a naberali vitamin D. Inokedy zase som ho sprevádzala a podporovala na prechádzke okolo domu. Alebo som ho na vozíčku previezla cez dedinu. To bol dobrý telocvik – do kopca to bolo!

Dva týždne ubehli, vrátila som sa “domov”. Na druhý deň som mala telefonát z agentúry od mojej manažérky. A nevedela sa mi vyďakovať. Povedala, že gazdiná sa vyjadrila, “Po prvý raz dom vyzeral lepšie po opatrovateľkynom (rozumej mojom) odchode ako pred príchodom!

A dôvodom bolo to, že chadnička sa prestala kývať! Kývala sa, to je pravda, išlo mi to na nervy, skoro som rozbila fľašu a tak som nôžku podložila zloženými novinami! A fungovalo to aj aj zanechalo hlboký dojem na gazdinú!

O dva týždne som tam zas!

Intermezzo alebo Návrat domov po rokoch

01.04.2018

Kapitola YX. 25.5. 2018 bude trinásť rokov keď som začala svoje veľké dobrodružstvo tu vo Veľkej Británii. Vraciam sa domov. Bol čas prísť a prišiel čas odísť… Mám stále veľa čo písať v súvislosti s mojou opatrovateľskou prácou tu vo Veľkej Británii, ALE prišiel čas pomôcť tým ktorí ma TERAZ potrebujú najviac – mojim rodičom. Dúfam, že neprídem [...]

20 Dobrodružstvá Slovenky vo Veľkej Británii.

18.03.2018

Kapitola 20. Všetko čo mám….mám oblečené alebo “Studený odchov” po anglicky”… Dnes ráno som odtiahla závesy na okne a fíííííha: Martin prišiel na bielom koni! Síce kompletne “od veci”, v nezvyčajnom čase, ALE je tu! Vyvolalo to vo mne spomienky na situáciu asi spred 10 rokov, keď tu tiež takto pripadlo snehu – nečakane… Agentúra ma posielala na dva [...]

19 Dobrodružstvá Slovenky vo Veľkej Británii.

04.03.2018

Kapitola 19. Odpálená spojka Staré Volvo nevydržalo moju jazdu a zastalo. Rovno v polovici kopca! Doreen postrehla moju frustráciu a hovorí, že ona keď jazdí do tohto kopca, tak vždy dá autu rozbeh a výjde na kopec bez problémov, nikdy nemusela zastať v polovici kopca. Sorry, ospravedlnila som sa: Toto je nová situácia pre mňa, nepoznám auto, sedím na opačnej strane v aute, [...]

Vuong Dinh Hue

Komunista dobrovoľne odstúpil z postu šéfa parlamentu. Hue „porušil stanovy strany“

26.04.2024 15:02

Vuong Dinh Hue je ďalším popredným vietnamským činiteľom, ktorý prišiel o funkciu v rámci prebiehajúcej protikorupčnej kampane.

čaputová

Čaputová sa na záver úradovania v Košiciach stretla s Schusterom

26.04.2024 14:08

Súčasťou jej piatkového programu bola aj diskusia so študentmi žurnalistiky a politológie Filozofickej fakulty Univerzity P. J. Šafárika o význame slobodných médií pre demokraciu.

Fico, Kmec

Peniaze z plánu obnovy môžu byť podľa Fica štartom veľkých modernizačných programov

26.04.2024 13:54

Premiér Robert Fico to uviedol po pracovnom stretnutí s podpredsedom vlády SR pre Plán obnovy a odolnosti a využívania eurofondov Petrom Kmecom.

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

PS organizuje ďalší protest, vláda podľa hnutia valcuje Slovensko po vzore autokratov

26.04.2024 13:30

Hlavnou témou protestu je boj proti ovládnutiu RTVS.

opatrovatelka

Som opatrovateľka, kto je viac?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 59430x
Priemerná čítanosť článkov: 2476x

Autor blogu

Kategórie