Založ si blog

Archív: november, 2017

10 Dobrodružstvá Slovenky vo Veľkej Británii.

Kapitola 10. Ticho pred búrkou. Dni sa pomaly míňali a všetci sme si, hlavne ja, zvykali na rutinu. Moji klienti si zvykali na novú tvár a na novú osobu. Ráno som pomáhala môjmu klientovi s rannou hygienou, potom raňajky, potom “čo bolo treba”. Normálny život ako v každej domácnosti. Leto sa ukazovalo celkom pekné a slnečné, moje dve hodiny prestávky som […]

Pokračovanie článku

9 Dobrodružstvá Slovenky vo Veľkej Británii.

Kapitola 9. Výhľad do raja a dve ženy v chalupe. Prvý deň u môjho prvého klienta bol náročný ale vcelku príjemný. Moja izbička sa mi páčila, a kúpeľňa bola luxusná v porovnaní s tým, čo sme mali v ubytovni. Domáca pani ma s hrdosťou previedla po celom dome, v každej miestnosti boli obrovské množstvá kníh. Jedna miestnosť bola vyhradená iba na preklady do […]

Pokračovanie článku

8 Dobrodružstvá Slovenky vo Veľkej Británii.

Kapitola 8. Prvý klient a Lyme Regis (čítaj Lajm Rídžis). Stretnutie s kolegyňou opatrovateľkou ktorá ma mala odprevadiť k môjmu novému klientovi v Lyme Regis bolo dohodnuté, stretli sme sa na autobusovej zastávke vo Weymouth-e. Nemali sme problém sa rozpoznať: ona s ruksakom a ja s ruksakom a kufrom. Typicky vyzerajúce opatrovateľky na cestách. Predstavili sme sa, […]

Pokračovanie článku

7 Dobrodružstvá Slovenky vo Veľkej Británii.

Kapitola 7. Pomoc topím sa! V domove dôchodcov sme mali 2 dni povinnej praxe a tie dva dni mi stačili na to, aby som si ujasnila, že tento spôsob práce by mi nevyhovoval. Hromadná starostlivosť o ľudí nikdy nebude na takej úrovni, ako sa dá dosiahnuť starostlivosťou 1:1, t. j. na jedného klienta jeden opatrovateľ. Počet opatrovateľov na počet klientov v takýchto zariadeniach […]

Pokračovanie článku

6 Dobrodružstvá Slovenky vo Veľkej Británii.

Kapitola 6. Sklamanie. Ďalší deň za mnou. Včera sme sa presťahovali do agentúrnej ubytovne – iba pár metrov od hotela. Radový dom, čiastočne upravený na účel. Izba OK, iba dve sme boli – moja česká kolegyňa a ja. Celkove nás bolo asi 6 v celej ubytovni so spoločnou kúpeľňou aj kuchyňou. Ubytovňa slúžila ako dočasné ubytovanie pre opatrovateľky, kým sa im našiel […]

Pokračovanie článku

5 Dobrodružstvá Slovenky vo Veľkej Británii

Kapitola 5. Neistota a zviazané ruky. Prvý deň školenia mám za sebou, čo nám bolo odprednášané bolo zaujímavé a celkove sa mi to páčilo, ALE aj tak neistota ma začala pomaly nahlodávať…Zvládnem to? Zavretá niekde s niekým, koho som pred tým nikdy v živote nevidela, komunikovať v cudzom jazyku a iba 2 hodiny denne voľna? Kompletne zabudnúť na seba a všetko […]

Pokračovanie článku

4 Dobrodružstvá Slovenky vo Veľkej Británii.

Kapitola 4. Začiatky. Konečne vo Weymouth-e (vyslov Weymus). Pani z Agentúry si nás “odčiarkala” v zozname – vystúpilo nás z toho autobusu viac. Nepamatám si presné číslo, mala som problém sa koncentrovať čo hovorila, našťastie hovorila “pomaly a zreteľne” aby informácie nemusela opakovať viac krát. Mala už svoje skúsenosti, očividne. Všetky sme […]

Pokračovanie článku
Medvedica s mladými v uliciach Žiaru, zvýšte opatrnosť. Na miesto smeruje zásahový tím

Medvedica s mladými v uliciach Žiaru, zvýšte opatrnosť. Na miesto smeruje zásahový tím

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Prepych a pád Putinovho generála. Aký luxus si užíval a ohrozí jeho škandál ministra obrany?

Prepych a pád Putinovho generála. Aký luxus si užíval a ohrozí jeho škandál ministra obrany?

27.04.2024 06:00

Timur Ivanov protekčne prideľoval zákazky podnikateľovi, ktorý mu na revanš bezplatne postavil vilu a zadarmo obnovil nehnuteľnosť z 19. storočia.

Tragédia v Rohožníku: Muž mŕtvy, pobodaná žena a deti v nemocnici

Tragédia v Rohožníku: Muž mŕtvy, pobodaná žena a deti v nemocnici

27.04.2024 08:10

Záchranári vyslali ambulancie do bytového domu v okrese Malacky, kde bolo pobodaných viacero osôb.

opatrovatelka

Som opatrovateľka, kto je viac?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 59452x
Priemerná čítanosť článkov: 2477x

Autor blogu

Kategórie