Založ si blog

6 Dobrodružstvá Slovenky vo Veľkej Británii.

Kapitola 6.

Sklamanie.

Ďalší deň za mnou. Včera sme sa presťahovali do agentúrnej ubytovne – iba pár metrov od hotela. Radový dom, čiastočne upravený na účel. Izba OK, iba dve sme boli – moja česká kolegyňa a ja. Celkove nás bolo asi 6 v celej ubytovni so spoločnou kúpeľňou aj kuchyňou.

Ubytovňa slúžila ako dočasné ubytovanie pre opatrovateľky, kým sa im našiel klient. Trvalo to rôzne dlho, dúfala som, že to nebude trvať dlho, lebo kúpeľňa bola absolútne otrasná! Opadávajúce obkladačky, pleseň a špina! Nechápala som, že sa nikto nesťažoval. Tak som sa ja sťažovala! A bolo mi povedané, že nevedeli v akom stave tá kúpeľňa je, ale že čoskoro to budú riešiť. Riešilo sa to, ale ja som to už nezažila…

Na školení sa venovala veľká pozornosť tomu, aby sme my opatrovateľky okrem našej opatrovateľskej práce si všímali, či klient vzhľadom ku jeho/jej situácii nie je využívaný alebo dokonca zneužívaný. Či nie je týraný či už fyzicky, psychicky, finančne alebo sexuálne alebo či ho rodina nezanedbáva. Ak by sme mali podozrenie, máme ihneď informovať manažéra. Na moje prekvapenie som sa dozvedela, že najčastejším zneužívateľom je najbližšia rodina!

V tento deň sme podpisovali aj kontrakty. Od začiatku som bola presvedčená, že to bude zamestnanecký kontrakt, o inom som neuvažovala, lebo som nemala tušenie že to môže byť aj niečo iné! A tu že vraj SZČO! Nepáčilo sa mi to! Sklamanie na celej čiare!

Ako zamestnankyňa o všetko by som mala postarané, či už platenie sociálneho poistenia, dane. V cudzej krajine, kde som nepoznala “pravidlá hry” sa mi to zdalo byť SŽCO príliš náročné! A hlavne keď som vedela, že niektoré opatrovateľky dostali zamestnanecký kontrakt. Záhada! Prečo nie ja? Podujala som sa presvedčiť manažérku, ale márne – SZČO a je to!

Ďalší veľký “čľup a gllllllllllg”.

Víkend bol pred nami a tak som sa tešila, že budem mať čas si túto reálnu situáciu prebrať v hlave a vyrovnať sa s tým.

Víkend bol príjemný, spravili sme si autobusový výlet na Portlandský ostrov, prešli sme sa po Chesyl –ovej pláži, ale sme nešli ďaleko – je až 28 km dlhá! Objavili sme malý prístav s nespočetnými jachtami a keďže bol pekný slnečný deň, všetko bolo hneď krajšie!

Pohľad na Weymouth

Pohľad na Weymouth 2

Prístav

 

Opatrovateľka

 

V pondelok sme mali praktické školenie. Toto bolo finálne školenie pred tým ako nás definitívne poslali ku klientovi – ak nejakého mali pre nás!

Keďže agentúra vlastnila aj domov dôchodcov, využívali ho na takéto školenia.

Budova bola veľmi pekná, všade kvety, upravené trávniky aj interiér bol pekný, ale keď sme vošli, zarazil ma nepríjemný zápach, ktorý sa niesol celou budovou. Chápala som, že väčšina obyvateľov tohto domova má problémy s inkontinenciou, ale pri dobrej hygiene a čistote sa to dá potlačiť na minimum. Ďalšie sklamanie.

 

Zdroj fotografii: Opatrovateľka

 

 

 

Intermezzo alebo Návrat domov po rokoch

01.04.2018

Kapitola YX. 25.5. 2018 bude trinásť rokov keď som začala svoje veľké dobrodružstvo tu vo Veľkej Británii. Vraciam sa domov. Bol čas prísť a prišiel čas odísť… Mám stále veľa čo písať v súvislosti s mojou opatrovateľskou prácou tu vo Veľkej Británii, ALE prišiel čas pomôcť tým ktorí ma TERAZ potrebujú najviac – mojim rodičom. Dúfam, že neprídem [...]

20 Dobrodružstvá Slovenky vo Veľkej Británii.

18.03.2018

Kapitola 20. Všetko čo mám….mám oblečené alebo “Studený odchov” po anglicky”… Dnes ráno som odtiahla závesy na okne a fíííííha: Martin prišiel na bielom koni! Síce kompletne “od veci”, v nezvyčajnom čase, ALE je tu! Vyvolalo to vo mne spomienky na situáciu asi spred 10 rokov, keď tu tiež takto pripadlo snehu – nečakane… Agentúra ma posielala na dva [...]

19 Dobrodružstvá Slovenky vo Veľkej Británii.

04.03.2018

Kapitola 19. Odpálená spojka Staré Volvo nevydržalo moju jazdu a zastalo. Rovno v polovici kopca! Doreen postrehla moju frustráciu a hovorí, že ona keď jazdí do tohto kopca, tak vždy dá autu rozbeh a výjde na kopec bez problémov, nikdy nemusela zastať v polovici kopca. Sorry, ospravedlnila som sa: Toto je nová situácia pre mňa, nepoznám auto, sedím na opačnej strane v aute, [...]

France Macron

ONLINE: Za dva mesiace poslala Európa Kyjevu 6 miliárd eur, dieru po pomoci USA to nezacelilo

26.04.2024 06:25, aktualizované: 06:51

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

opatrovatelka

Som opatrovateľka, kto je viac?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 59427x
Priemerná čítanosť článkov: 2476x

Autor blogu

Kategórie