Založ si blog

Ako fungujú opatrovateľské agentúry vo Veľkej Británii II

Som milo prekvapená, ako sa rozbehla diskusia ku môjmu blogu. Ďakujem za všetky komentáre.

 

Chcela by som podotknúť, že to nie je náborový inzerát na prácu opatrovateľky v Anglicku. Môj úmysel je prispieť k objasneniu ako opatrovateľstvo funguje v krajine, ktorá má dlhodobú tradíciu. Môžeme sa poučiť aj u nás na Slovensku. Vždy sa je čo učiť.

 

Zabudla som v mojom príspevku povedať, že sa vyžaduje absolútna bezúhonnosť od záujemkyne na túto prácu. Potrebovala som so sebou priniesť veľmi čerstvý výpis z registra trestov.

 

Okrem toho ma preverili aj tu. Táto previerka ma stála 40 Libier. Čiže to je ďalšia položka do nákladov. Mala som šťastie, lebo táto previerka môže trvať aj niekoľko týždňov. Moja previerka sa doriešila v priebehu pár dní. Keby tam bola nejaká nejasnosť, sedela by som niekde v hoteli alebo ubytovni, plat žiadny, jesť by som potrebovala každý deň a libríky ktoré som si priniesla by sa míňali.

 

Je to veľká neistota na začiatku a nielen na začiatku. Si v cudzej krajine, jazyk neovládaš na 100%, nepoznáš ľudí, si tu SAMA. Ak máš nejaký problém, nechceš to “vešať rodine alebo kamarátkam na krk”. Lebo aj tak v mnohých prípadoch

odpoveď by možno bola: “Vybrala si si to sama, nikto ťa nenútil“… Pravda.

 

Čo sa týka financovania opatrovateľských služieb štátom, t.j. “v akej výške a aké služby”, je v závislosti od toho, kto vyhral posledné voľby.

Každé mestečko, okres má oddelenie sociálnych služieb tak ako aj na Slovensku. Ak jednotlivec potrebuje pomoc z dôvodu zhoršeného zdravia alebo vysokého veku, môže skontaktovať sociálne služby.

Od kontaktu ku vlastnej návšteve pracovníkov sociálnej služby môže prejsť aj niekoľko týždňov. Je to dosť kritizované že to trvá tak dlho..

 

Sociálny pracovník navštívi žiadateľa o socialnu pomoc, zhodnotí, čo žiadateľ potrebuje a hlavne zisťuje aká je finančná situácia žiadateľa. Ak človek sporil celý život a má viac ako cca 27000 libier úspor, nemá nárok na štátom hradenú sociálnu starostlivosť. Čiže si musí riešiť svoju situáciu cez súkromné agentúry alebo v rámci rodiny.

 

Keď bola pri moci Labour Party s Tony Blairom na čele, tak sociálne služby boli veľmi dostupné. Ľudia si to chválili a možno aj zneužívali.

Ako opatrovateľka som sa starala o ľudí, kde v mnohých prípadoch opatrovateľská služba bola hradená štátom.

 

Tento veľkorysý prístup, (nie iba v sociálnej sfére), vo všeobecnosti spôsobil obrovskú zadĺženosť Velkej Británie.

 

Keď voľby vyhrala Konzervatívna strana, začalo sa “veľké znižovanie deficitu” – rozumej rušenie príspevkov, rušenie služieb, rušenie pracovných miest. Dopadlo to veľmi ťažko na ľudí, kde bola potrebná pomoc v sociálnej sfére a kde financie boli problém. Je tu nespokojnosť a súčasná vláda je kvôli tomu kritizovaná na každom kroku.

 

Platy opatrovateliek sú vo všeobecnosti na tej najnižšej úrovni. Súkromné agentúry pridajú pár halierov, ale “vyskakovať” sa z toho nedá.

 

Minimálna hodinová mzda je od apríla tohto roku 7.50 BL. Predtým to bolo 6.70 BL.

 

 

 

Intermezzo alebo Návrat domov po rokoch

01.04.2018

Kapitola YX. 25.5. 2018 bude trinásť rokov keď som začala svoje veľké dobrodružstvo tu vo Veľkej Británii. Vraciam sa domov. Bol čas prísť a prišiel čas odísť… Mám stále veľa čo písať v súvislosti s mojou opatrovateľskou prácou tu vo Veľkej Británii, ALE prišiel čas pomôcť tým ktorí ma TERAZ potrebujú najviac – mojim rodičom. Dúfam, že neprídem [...]

20 Dobrodružstvá Slovenky vo Veľkej Británii.

18.03.2018

Kapitola 20. Všetko čo mám….mám oblečené alebo “Studený odchov” po anglicky”… Dnes ráno som odtiahla závesy na okne a fíííííha: Martin prišiel na bielom koni! Síce kompletne “od veci”, v nezvyčajnom čase, ALE je tu! Vyvolalo to vo mne spomienky na situáciu asi spred 10 rokov, keď tu tiež takto pripadlo snehu – nečakane… Agentúra ma posielala na dva [...]

19 Dobrodružstvá Slovenky vo Veľkej Británii.

04.03.2018

Kapitola 19. Odpálená spojka Staré Volvo nevydržalo moju jazdu a zastalo. Rovno v polovici kopca! Doreen postrehla moju frustráciu a hovorí, že ona keď jazdí do tohto kopca, tak vždy dá autu rozbeh a výjde na kopec bez problémov, nikdy nemusela zastať v polovici kopca. Sorry, ospravedlnila som sa: Toto je nová situácia pre mňa, nepoznám auto, sedím na opačnej strane v aute, [...]

Abrams, Ukrajina

Americké tanky Abrams nestačia na ruské drony, Ukrajina ich stiahla z boja

26.04.2024 07:37

Ukrajina už prišla o päť tankov Abrams M1A1.

France Macron

ONLINE: Európa poslala Kyjevu miliardy, dieru po USA to nezacelilo. Grécko nedá Ukrajine svoje Patrioty

26.04.2024 06:25, aktualizované: 08:42

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

opatrovatelka

Som opatrovateľka, kto je viac?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 59428x
Priemerná čítanosť článkov: 2476x

Autor blogu

Kategórie