Založ si blog

15 Dobrodružstvá Slovenky vo Veľkej Británii

Kapitola 15.

Moje prvé trvalé bydlisko v UK.

 

Konečne mám svoju izbičku, útulnú, slušne vybavenú. Potriasli sme si s Grahamom ruky, dala som zálohu ako vyžadoval, privolal mi taxík a už ma nebolo…Cestou v taxíku na stanicu som preberala ešte raz všetko v mysli, ale jediné čo som cítila bola úľava! Konečne mám “kde hlavu skloniť”…

Na druhý deň som zbalila kufor, ruksak a zopakovala celú cestu ešte raz! Po príchode som si zložila svoje veci vo SVOJEJ IZBE, Graham mi dal podrobnejšie inštrukcie, čo môžem používať v dome a ako si praje aby veci boli odložené – hlavne v kuchyni. Nevadilo mi to, lebo ja sama som mala rada poriadok.

Keďže som mala ešte pár dní pred tým ako som sa mala vypraviť ku môjmu ďalšiemu klientovi, rozhodla som to využiť na oboznámenie sa s okolím.

Obhliadku okolia som praktizovala pravidelne, spájala som to s telocvikom – robila som “power walking” – čiže rýchlu chôdzu. Keď som bola u klienta, zvyčajne som na to využívala dve hodiny voľna, čo mi klient bol povinný dať denne. Vylepšilo mi to orientáciu v mieste kde som práve bola, zistila som si kde aké obchody boli, kde knižnica, poznačila som si otváracie hodiny atď atď., oddýchla som si. Moje prechádzky boli viacúčelové. Obyčajne som si pri návrate urobila aj nákup a tak som “kráčala” aj so zaťažením posledný, niekedy aj kilometer…Tento spôsob ma udržiaval v dobrom zdraví aj naladení…

Tak isto som teda začala aj v mieste môjho trvalého bydliska. Graham, kde je najbližšia autobusová zastávka? Kde si kúpim lístok na autobus? Kde je knižnica? Majú tam počítače a prístup na internet? Ako je to ďaleko k moru, na pláž? Zasypala som ho otázkami…

Knižnica nie je veľmi ďaleko, asi 10 minút pešej chôdze. Neviem, kde si kúpiš lístok na autobus, nikdy som autobusom necestoval! A k moru to tiež nie je ďaleko – možno 15-20 minút chôdze.…a najbližšia zastávka autobusová by mala byť tiež niekde blízko, ale neviem, kde presne. Graham ako som sa neskôr dozvedela, býval na tejto adrese už viac rokov, ale keďže miestnu dopravu nepoužíval, mal vlastné auto – ako skoro každý tu vo Veľkej Británii, tak nepotreboval za potrebné tieto informácie vedieť.

Moja situácia bola iná, bola som odkázaná na verejnú dopravu a už som bola zbehlá v tom, ako a kde získať informácie a ako sa kde dopraviť.

Ďakujem, povedala som a vybehla som z domu. Knižnicu som našla, tiež autobusové zastávky po ceste sa nejaké vynorili…V knižnici som si pozrela mapu mesta a hneď som sa zorientovala kde boli pláže a ktorým smerom je to do centra. Urobila som si môj prvý výlet do Bournemouth –u a bola som rada, že som sa rozhodla pre Bournemouth.

U Grahama som bývala tri aj pol roka, vo vedľajšej veľkej izbe sa vystriedalo niekoľko nájomníkov, iba ja som bola „stálica“.

Vracala so sa od mojich klientov do mojej izby, bol to príjemný pocit, mať svoje miesto iba pre seba.

Fotografie zdroj: opatrovateľka

 

 

Intermezzo alebo Návrat domov po rokoch

01.04.2018

Kapitola YX. 25.5. 2018 bude trinásť rokov keď som začala svoje veľké dobrodružstvo tu vo Veľkej Británii. Vraciam sa domov. Bol čas prísť a prišiel čas odísť… Mám stále veľa čo písať v súvislosti s mojou opatrovateľskou prácou tu vo Veľkej Británii, ALE prišiel čas pomôcť tým ktorí ma TERAZ potrebujú najviac – mojim rodičom. Dúfam, že neprídem [...]

20 Dobrodružstvá Slovenky vo Veľkej Británii.

18.03.2018

Kapitola 20. Všetko čo mám….mám oblečené alebo “Studený odchov” po anglicky”… Dnes ráno som odtiahla závesy na okne a fíííííha: Martin prišiel na bielom koni! Síce kompletne “od veci”, v nezvyčajnom čase, ALE je tu! Vyvolalo to vo mne spomienky na situáciu asi spred 10 rokov, keď tu tiež takto pripadlo snehu – nečakane… Agentúra ma posielala na dva [...]

19 Dobrodružstvá Slovenky vo Veľkej Británii.

04.03.2018

Kapitola 19. Odpálená spojka Staré Volvo nevydržalo moju jazdu a zastalo. Rovno v polovici kopca! Doreen postrehla moju frustráciu a hovorí, že ona keď jazdí do tohto kopca, tak vždy dá autu rozbeh a výjde na kopec bez problémov, nikdy nemusela zastať v polovici kopca. Sorry, ospravedlnila som sa: Toto je nová situácia pre mňa, nepoznám auto, sedím na opačnej strane v aute, [...]

SR prezidentka kultúra predstavitelia prijatie BAX

Čaputová: Akékoľvek snahy ovládať kultúru sú prejavom nekultúrnosti

19.04.2024 15:31

Štát má vytvárať predpoklady a podmienky pre kultúru a nie ju politicky ovládať, vyhlásila prezidentka.

Irán / vlajka / zástava /

Iránsky konzulát v Paríži obkľúčila polícia. Muž sa tam vyhrážal, že sa vyhodí do povetria

19.04.2024 15:01, aktualizované: 15:20

Muža polícia zadržala. Zásahová jednotka ho prehľadala a žiadne výbušniny u neho nenašla.

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

opatrovatelka

Som opatrovateľka, kto je viac?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 59359x
Priemerná čítanosť článkov: 2473x

Autor blogu

Kategórie