Založ si blog

8 Dobrodružstvá Slovenky vo Veľkej Británii.

Kapitola 8.

Prvý klient a Lyme Regis (čítaj Lajm Rídžis).

 

Stretnutie s kolegyňou opatrovateľkou ktorá ma mala odprevadiť k môjmu novému klientovi v Lyme Regis bolo dohodnuté, stretli sme sa na autobusovej zastávke vo Weymouth-e. Nemali sme problém sa rozpoznať: ona s ruksakom a ja s ruksakom a kufrom. Typicky vyzerajúce opatrovateľky na cestách.

Predstavili sme sa, nasadli do autobusu a moje prvé dobrodružstvo sa začalo……

Ako nám cesta ubiehala, dozvedala som sa nové informácie o pánovi spisovateľovi. Tiež som sa dozvedela, že ona odchádza a že ja som výmena. Neskôr som sa dozvedela, že bola pre túto rodinu príliš religiózna, chcela mať voľno v nedeľu aby mohla ísť na bohoslužby a to sa im nepáčilo. A tak ju vymenili. Milá mladá žena to bola, oveľa mladšia ako ja a iba na skok zo Slovenska – Poľka.

Na túto autobusovú cestu si veľmi dobre pamatám, lebo napriek tomu, že cesta bola viac ako 2 hodiny aj s prestávkami, výhľady boli absolútne úžasné a ubehla veľmi rýchlo.

Vždy som mala morské pobrežie spojené s palmami a tu zrazu kopcovitý terén – skoro ako na Slovensku, všade nádherná zelená (skutočne zelená) zeleň, pasúce sa ovce a modré more na obzore. Nádhera!

Moje pocity sa začali meniť a narastala vo mne vnútorná nervozita ako sme sa približovali k cieľu našej cesty. Napriek tomu, že ma moja kolegyňa ukľudňovala, cítila som napätie…Budem sa im páčiť? Alebo ma tiež pošlú po čase preč?

Lyme Regis – malé mestečko, turistické stredisko na južnom pobreží, centrum Jurského pobrežia (Jurassic Coast). Turisti sa tu zbiehajú z celého sveta a dúfajú že nájdu nejakú fosíliu. Nevedela som to vtedy ale postupne som sa učila…

Vystúpili sme z autobusu a keďže zastávka bola v centre mesta a môj klient býval na kopci na konci hlavnej ulice, ťahala som môj kufor hore kopcom asi 200 metrov– nebolo to na taxík, … Pachtili sme sa hore, ja som naberala dych pred každým druhým výkladom, ale som to zvládla! Konečne na mieste!

Príjemné prekvapenie v podobe starobylého domu, skoro by som ho porovnala k malému kaštieľu. Teraz viem, že je to “vidiecky dom s ochranou druhého stupňa” – niečo ako národná kultúrna pamiatka.

Zazvonili sme a nemuseli sme dlho čakať, očakávali nás. Otvorila nám pani v mojom veku – bola to gazdiná (housekeeper). Môj prvý dojem bol dobrý – obrovská hala, veľa kníh, rôzne artefakty, drevená podlaha, dýchalo to všade “osobnosťou”. Asi sa mi tu bude páčiť myslela som si ale srdce mi aj tak búšilo až niekde v krku.

Zložili sme si (teda hlavne ja) batožinu v hale a gazdiná ma zaviedla na terasu. Išli sme cez kuchyňu, ktorá bola tiež veľká a priestranná. Pán spisovateľ aj s pani manželkou boli na terase. Bol pekný slnečný deň a tak nečudo.

Privítali ma, podali mi ruky a ja som sa chcela pochlapiť s mojou angličtinou a z tej nervozity som TOTÁLNE skomolila jeho meno! Trapas na N-tú!!! Doteraz si pamätám výraz na jeho tvári. Neskôr, keď som sa tam “usadila” mi povedal, že “jeho pýcha” utrpela vážne zranenie. Domnieval sa totiž, že je svetoznámy spisovateľ a uvedomil si, že to asi tak nie je.

Po pár minútach ma jeho pani manželka vyzvala do kuchyne a začala ma “spovedať”. Tak som jej povedala môj príbeh. Musela som vysvetliť kde je Slovensko, nevedela kde to je, ale trochu sa jej to vybavilo, keď som spomenula Čekoslovakiu. Trochu mi pozdvihla sebavedomie, lebo bola milo prekvapená mojou angličtinou. Vyzeralo to tak, že som prešla ďalším stupňom previerky.

Gazdiná ma zaviedla do mojej izby, ktorá bola už pripravená, moja kolegyňa Poľka mala už pobalené a tak som sa tam mohla zložiť. Rozlúčila sa so mňou, vymenili sme si telefónne čísla, popriala mi dobrý pobyt a už jej nebolo…

Môj prvý pobyt začal…

Moja izbička

Moja izbička

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Intermezzo alebo Návrat domov po rokoch

01.04.2018

Kapitola YX. 25.5. 2018 bude trinásť rokov keď som začala svoje veľké dobrodružstvo tu vo Veľkej Británii. Vraciam sa domov. Bol čas prísť a prišiel čas odísť… Mám stále veľa čo písať v súvislosti s mojou opatrovateľskou prácou tu vo Veľkej Británii, ALE prišiel čas pomôcť tým ktorí ma TERAZ potrebujú najviac – mojim rodičom. Dúfam, že neprídem [...]

20 Dobrodružstvá Slovenky vo Veľkej Británii.

18.03.2018

Kapitola 20. Všetko čo mám….mám oblečené alebo “Studený odchov” po anglicky”… Dnes ráno som odtiahla závesy na okne a fíííííha: Martin prišiel na bielom koni! Síce kompletne “od veci”, v nezvyčajnom čase, ALE je tu! Vyvolalo to vo mne spomienky na situáciu asi spred 10 rokov, keď tu tiež takto pripadlo snehu – nečakane… Agentúra ma posielala na dva [...]

19 Dobrodružstvá Slovenky vo Veľkej Británii.

04.03.2018

Kapitola 19. Odpálená spojka Staré Volvo nevydržalo moju jazdu a zastalo. Rovno v polovici kopca! Doreen postrehla moju frustráciu a hovorí, že ona keď jazdí do tohto kopca, tak vždy dá autu rozbeh a výjde na kopec bez problémov, nikdy nemusela zastať v polovici kopca. Sorry, ospravedlnila som sa: Toto je nová situácia pre mňa, nepoznám auto, sedím na opačnej strane v aute, [...]

medvede, tabuľka, Repište

Pellegrini: Mimoriadne rokovanie parlamentu k odstrelu medveďov zatiaľ nebude

28.03.2024 11:31

Zákon o možnom odstrele rizikových medveďov sa má prerokovať v skrátenom legislatívnom konaní na najbližšej riadnej schôdzi.

Francúzsko, hasiči, požiar

V Maďarsku zomrela jedna osoba pri požiari v domove dôchodcov

28.03.2024 11:17

Pravdepodobnou príčinou požiaru bolo fajčenie v posteli, vyšetrovanie však ešte prebieha.

Illinois, police

Útok nožom v Illinoise si vyžiadal štyroch mŕtvych a päť zranených

28.03.2024 10:46

Podozrivého muža policajti zadržali. Motív útoku nebol bezprostredne známy.

opatrovatelka

Som opatrovateľka, kto je viac?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 59209x
Priemerná čítanosť článkov: 2467x

Autor blogu

Kategórie