Založ si blog

5 Dobrodružstvá Slovenky vo Veľkej Británii

Kapitola 5.

Neistota a zviazané ruky.

 

Prvý deň školenia mám za sebou, čo nám bolo odprednášané bolo zaujímavé a celkove sa mi to páčilo, ALE aj tak neistota ma začala pomaly nahlodávať…Zvládnem to? Zavretá niekde s niekým, koho som pred tým nikdy v živote nevidela, komunikovať v cudzom jazyku a iba 2 hodiny denne voľna? Kompletne zabudnúť na seba a všetko orientovať pre potreby iného človeka? Ako mi toto pôjde?

Keď som ale zvažovala náklady na cestu a tú “hanbu” ktorú by som doma utŕžila, tak som si povedala: “Tak to teda nie! Nebudem hádzať flintu do žita hneď po prvom dni! Zvládla som aj horšie veci!”

Keď sme sa vracali do hotela aj s mojou českou kamtátkou, tak sme celú tému preberali a ona tiež nebola veľmi nadšená…

Náladu nám vylepšilo, že sa konečne slnko ukázalo a tak sme sa po dlhom dni potúlali trochu po Weymouth-e.

Na promenáde sme nemohli ignorovať vežové hodiny, ktoré si pamätali kráľovnú Viktóriu a tiež pamatník kráľovi Jurajovi III. Veľa histórie v tomto mestečku a zaujala ma snaha ako sa o tieto niekoľko storočí staré pamiatky starali. Prešli sme sa aj obchodnou ulicou, veľa malých obchodíkov ale aj typických reťazcových obchodov, kaviarničky, kino a konečne sme lokalizovali knižnicu! Mali sme šťastie, mali pár voľných počítačov a tak sme si mohli poslať správu rodine a známym.

 

wemouth0a812x512

Promenáda – Hodiny kráľovnej Viktórie

 

 

weymouthc912x612

Promenáda – Pamätník kraľa Juraja III

 

Unavené sme zaspali, a už tu bolo ďalšie ráno! Ďalšie anglické raňajky a tentoraz sme sa rozhodli ísť pešo na naše školenie. Počasie bolo slnečné a tak sa nám kráčalo ľahko.

 

Opatrovateľskú prácu som mala vždy spojenú so “zničeným chrbtom a krížami ” a tak som bola zvedavá, ako dnešné školenie zamerané na “manual handling” čiže ručná manipulácia alebo jednoducho povedané dvíhanie bremien je organizované tu v UK.

 

Veľmi jednoducho – nedvíhať! Spôsob dvíhania bremien je uzákonený v Zákone o bezpečnosti a ochrane zdravia v práci a bolo nám povedané, že nesmieme klienta dvíhať ani keď spadne v našej prítomnosti! Dôvod bol jednoduchý – môžeme spoôsobiť väčšiu ujmu na zdraví klientovi a aj sebe..A ako teda máme postupovať?

 

Najskôr treba zistiť, či je klient schopný sa sám zdvihnúť ak je – fajn, potom dávať mu verbálne inštrukcie (ak treba) ale nedvíhať ho a byť s ním až kým sa nepostaví sám na vlastné nohy!

 

Ak nie je schopný sa sám zdvihnúť – volať paramedikov – pohotovostnú službu a čakať na nich. Tiež medzičasom dať vedieť manažérke, ktorá oboznámi rodinu o sitácii. Ak treba – ponúknuť klientovi deku a vankúš pod hlavu, byť s klientom celý čas ALE nedvíhať ho! A čakať na príchod sanitky a tí už potom doriešia celú situáciu.

 

Ak je klient dlhodobo pripútaný na lôžko – celá jeho situácia a spôsoby ako ho dvíhať sú opísané v opatrovateľskom pláne. Pokiaľ opatrovateľka nemá skúsenosti s ležiacim klientom, vyžaduje to zaškolenie predtým ako je tam vyslaná, alebo priamo na mieste jej predchádzajúca kolegyňa predvedie ako klienta treba dvíhať.

 

Nedvíhať! fyzicky platí aj tu, používajú sa na to špeciálne dvíhače – ja ich tu pomenujem minižeriavy – je ich nespočené množstvo, rôzne druhy. Bol nám ukázaný jeden typ – ten najviac používaný. Ak klient potreboval takýto dvíhač – mal ho doma, a bol používaný denne niekoľko krát! V závislosti od situácie klienta, niekedy sú potrebné aj dve osoby na obsluhovanie takéhoto žeriava.

 

Tak teda tak, a ešte nám na záver bolo odporúčané – NEZOHÝNAŤ sa, ak si chceme uchrániť kríže. Tu v UK som si všimla, že sa skutočne nezohýnajú – idú na kolená! V domoch sú všade koberce a tak to netlačí na kolená a chrbát je rovný. Po rokoch túto radu oceňujem najviac!

 

Autor fotografií: opatrovatelka

Intermezzo alebo Návrat domov po rokoch

01.04.2018

Kapitola YX. 25.5. 2018 bude trinásť rokov keď som začala svoje veľké dobrodružstvo tu vo Veľkej Británii. Vraciam sa domov. Bol čas prísť a prišiel čas odísť… Mám stále veľa čo písať v súvislosti s mojou opatrovateľskou prácou tu vo Veľkej Británii, ALE prišiel čas pomôcť tým ktorí ma TERAZ potrebujú najviac – mojim rodičom. Dúfam, že neprídem [...]

20 Dobrodružstvá Slovenky vo Veľkej Británii.

18.03.2018

Kapitola 20. Všetko čo mám….mám oblečené alebo “Studený odchov” po anglicky”… Dnes ráno som odtiahla závesy na okne a fíííííha: Martin prišiel na bielom koni! Síce kompletne “od veci”, v nezvyčajnom čase, ALE je tu! Vyvolalo to vo mne spomienky na situáciu asi spred 10 rokov, keď tu tiež takto pripadlo snehu – nečakane… Agentúra ma posielala na dva [...]

19 Dobrodružstvá Slovenky vo Veľkej Británii.

04.03.2018

Kapitola 19. Odpálená spojka Staré Volvo nevydržalo moju jazdu a zastalo. Rovno v polovici kopca! Doreen postrehla moju frustráciu a hovorí, že ona keď jazdí do tohto kopca, tak vždy dá autu rozbeh a výjde na kopec bez problémov, nikdy nemusela zastať v polovici kopca. Sorry, ospravedlnila som sa: Toto je nová situácia pre mňa, nepoznám auto, sedím na opačnej strane v aute, [...]

čečenci

Čečensko a Dagestan na nože. Opitého ministra zatkli, Kadyrov poslal elitné komando

19.04.2024 09:23

Pre ministra si na hranice prišlo 14 áut. Jednotka Achmat, známa aj ako kadyrovci, sa pracovníkom dagestanského ministerstva vnútra vyhrážali sa zabitím.

ukrajina

Hrozivý scenár CIA: Ukrajina môže vojnu s Ruskom prehrať už tento rok

19.04.2024 07:50

Bill Burns tiež na príklade ilustroval, ako veľmi ukrajinským silám chýba munícia.

France Macron

Pred letnou olympiádou minister atentátov spustil jarnú ofenzívu proti teroristom

19.04.2024 07:00

Obava z možnej masakry v Paríži. Keby hrozil teroristický útok, organizátori by presunuli slávnostný ceremoniál na jedno z dvoch náhradných miest.

Milei

Ďalšia posila pre NATO: Argentína chce byť globálnym partnerom

19.04.2024 06:50

Argentína má od roku 1998 strategické vzťahy s ozbrojenými silami USA, hoci nie je plnoprávnym členom NATO.

opatrovatelka

Som opatrovateľka, kto je viac?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 59354x
Priemerná čítanosť článkov: 2473x

Autor blogu

Kategórie