Založ si blog

Ako fungujú opatrovateľské agentúry vo Veľkej Británii?

…z pohľadu opatrovateľky

 

Na začiatku tohto môjho príspevku, v súvislosti s nešťastím, ktoré postihlo moje neznáme kolegyne – opatrovateľky pred pár dňami, by som chcela vyjadriť moju hlbokú sústrasť rodinám. Je to nesmierne nešťastie, s ktorým sa budete vyrovnávať celý život, je mi to strašne ľúto, cítim s Vami.

 

Sama som opatrovateľkou, robím túto prácu s menšími prestávkami už viac ako 11 rokov a nemenila by som.

 

Začala som v roku 2006 ako opatrovateľka u klienta doma tzv. “live in care”, cestovala som ku klientom takmer 5 rokov. Potom som si dala prestávku a teraz už tretí rok robím hodinovú opatrovateľskú službu. Mám teda dosť skúseností s prácou s agentúrami. Nikdy som nepracovala v klasickom domove dôchodcov, mám iba minimálnu znalosť ako to tam funguje.

 

Opatrovateľstvo tu vo Veľkej Británii je obrovský biznis, ktorý zamestnáva nesmierne množstvo ľudí.

Nie je to nič zvláštne, keďže všetci vieme, že populácia starne nielen tu vo Veľkej Británni ale celosvetovo. Dožívame sa vyššieho veku, často nie v najlepšom zdraví a vtedy prichádzaju na “scénu” opatrovateľky.

 

Prvá agentúra s ktorou som prišla do kontaktu bola “náborová agentúra”- alebo “ľudské zdroje”. Títo ľudia sú zodpovední za prvotný kontakt so záujemkyňou o prácu, preveria znalosť angličtiny a vhodnosť na prácu. Za toto som neplatila.

Keď ma opatrovateľská agentúra prijala a zamestnala, vtedy vyplatili náborovej agentúre províziu.

 

Opatrovateľských agentúr je vo Veľkej Británii nesmierne množstvo. Niektoré sa špecializujú iba na “domiciliary care” – hodinovú starostlivosť alebo “live in care”, niektoré sú v biznise tak dlho, že majú už celonárodnú pôsobnosť a sú také veľké, že majú rozličné divízie a zamestnávajú obrovské množstvo ľudí.

 

Agentúra, v ktorej som ja začínala, mi poskytla 3-dňové školenie aj s občerstvením, dostala som všetky potrebné informácie, čo si potrebujem vybaviť. Dokonca ma sprevádzala pracovníčka do banky, keď som si otvárala účet. .. Ani za toto som neplatila.

Poskytli mi aj ubytovanie za zníženú cenu v ich ubytovni.

To bol teda začiatok. Žiadne sprostredkovateľské poplatky. Moje náklady boli cesta – letenka, autobus, hotel, strava.

 

Keď mi agentúra našla vhodného klienta, preplatili mi plné cestovné. Ak niekedy som musela použiť taxík – na krátku vzdialenosť, preplatili mi aj to. Tie opatrovateľky, ktoré mali auto – preplácala im určitú čiastku za benzín.

 

Kontrakt bol na báze samostnej zárobkovej činnosti alebo zamestnanecký kontrakt.

 

Nevýhoda zamestnaneckého kontraktu bola tá, že bol na “nulové hodiny”. Žiadny minimálny plat, bola som zamestnaná, ale plat mi začal ísť iba keď som bola pridelená ku klientovi.

 

Platba za prácu bola v dvojtýždňových intervaloch, priamo na bankový účet. Vždy presne.

 

Plat sa pohyboval od 400 – 600 britských libier, v závislosti od náročnosti.

Klient zaplatil viac – 600-800 britských libier za opatrovateľskú službu. Čo je logické, za každou opatrovateľkou je tím pracovníkov v kancelárii, ktorí sú zodpovední aby všetko fungovalo tak ako má, každá kancelária má svoju réžiu a náklady a tieto musí niekto zaplatiť. Je to “konečný užívateľ”. Opatrovateľstvo je služba a za služby sa platí.

 

Takže takto to funguje tu vo Veľkej Británii.

 

Nikdy som nemala pocit, že by som bola vykorisťovaná alebo zneužívaná.

 

Každá agentúra vie, že jej prosperita závisí od opatrovateliek. Ak opatrovateľky sú spokojné, prenášajú tú spokojnosť na klientov a keď klient je spokojný, zvyčajne si to nenechá iba pre seba. Agentúry takto majú možnosť získať nových klientov často iba “ústnym podaním” , čo im ušetrí na marketingu.

 

Dobré opatrovateľky sú “motorom” opatrovateľského biznisu.

Intermezzo alebo Návrat domov po rokoch

01.04.2018

Kapitola YX. 25.5. 2018 bude trinásť rokov keď som začala svoje veľké dobrodružstvo tu vo Veľkej Británii. Vraciam sa domov. Bol čas prísť a prišiel čas odísť… Mám stále veľa čo písať v súvislosti s mojou opatrovateľskou prácou tu vo Veľkej Británii, ALE prišiel čas pomôcť tým ktorí ma TERAZ potrebujú najviac – mojim rodičom. Dúfam, že neprídem [...]

20 Dobrodružstvá Slovenky vo Veľkej Británii.

18.03.2018

Kapitola 20. Všetko čo mám….mám oblečené alebo “Studený odchov” po anglicky”… Dnes ráno som odtiahla závesy na okne a fíííííha: Martin prišiel na bielom koni! Síce kompletne “od veci”, v nezvyčajnom čase, ALE je tu! Vyvolalo to vo mne spomienky na situáciu asi spred 10 rokov, keď tu tiež takto pripadlo snehu – nečakane… Agentúra ma posielala na dva [...]

19 Dobrodružstvá Slovenky vo Veľkej Británii.

04.03.2018

Kapitola 19. Odpálená spojka Staré Volvo nevydržalo moju jazdu a zastalo. Rovno v polovici kopca! Doreen postrehla moju frustráciu a hovorí, že ona keď jazdí do tohto kopca, tak vždy dá autu rozbeh a výjde na kopec bez problémov, nikdy nemusela zastať v polovici kopca. Sorry, ospravedlnila som sa: Toto je nová situácia pre mňa, nepoznám auto, sedím na opačnej strane v aute, [...]

Moulin Rouge

Vrtuľa legendárneho mlyna na streche kabaretu Moulin Rouge v Paríži sa zrútila

25.04.2024 09:29

Svetoznámy kabaret je jednou z tamojších najnavštevovanejších turistických atrakcií.

izrael, hamas, zbrane

Hamas zloží zbrane, ak vznikne palestínsky štát, povedal predstaviteľ hnutia

25.04.2024 09:16

Hnutie Hamas vládne od roku 2007 v Pásme Gazy.

Jemen, USS Carney

Loď v Červenom mori zostrelila raketu, k útoku sa prihlásili húsíovia

25.04.2024 08:40

Vypálená raketa pravdepodobne mierila na loď MV Yorktown plaviacu sa pod americkou vlajkou.

súdne pojednávanie, Mikuláš Černák

Zvrat v prípade Černáka. V miestnosti bol len pár minút, rozhodovať o jeho prepustení sa dnes nebude

25.04.2024 08:00, aktualizované: 09:06

Kedy sa dozvieme verdikt, zatiaľ nie je známe. V prípade ešte stále pribúdajú návrhy na doplnenie dokazovania a procesné strany ich môžu podať aj počas pojednávania.

opatrovatelka

Som opatrovateľka, kto je viac?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 59420x
Priemerná čítanosť článkov: 2476x

Autor blogu

Kategórie